Kdo mě Osetri kdyz nemám zubaře?

Kam se obrátit, když doma nemám zubaře

Víme, jaký je to pocit, když se probudíte s tupou bolestí v ústech a okamžitě víte, že je problém. Tohle se nepřirovnává k ničemu, opravdu. Bolest zubů může být někdy tak intenzivní, že by se mi snad radši rozbily obě nohy. Máme naprosté srozumění s tím, že najednou se zlobivý zub rozhodne pořádně vás potrápit, a to právě ve chvíli, kdy žádný zubař dohledatelný není.

Já, Milan, jsem prošel přesně tímto scénářem, a proto vám nabízím pár rad, kde najít pomoc v době, kdy nechápete, jak je možné, že zub dokáže tak bolet. Takže se ponořme do světa první pomoci při zubních bolestech.

Čas, když není čas – rady pro zubní nouzi

Zubař, to je velký kamarád. Ale co když se ten váš zubní kamarád nachází třeba na Sardinii a požívá si tam dovolenou, nebo je prostě jen víkend nebo státní svátek? Pro vás to v tu chvíli znamená velký problém. Bolest zubů určitě nechce počkat, ať je v noci, víkend, nebo kdokoliv kdekoliv dovolenkuje. Jenže jak to zvládnout? Jak překlenout čas, než zubař konečně otevře své ordinace?

Tady mám pro vás několik praktických rad. Když už to vyžaduje okamžitou pomoc, je třeba se obrátit na pohotovost. Každé město v České republice jistě nabízí nějakou zubní pohotovost. Ta vás naštěstí pokryje, když je nejhůře. A pokud není tak akutní, můžete si zkusit potlačit bolest léky proti bolesti. Ale pozor, nejde o dlouhodobé řešení!

Jak přebolet zub - domácí lékárnička a rady

Pokud jde o potlačení bolesti zubů doma, je několik základních rad, které vám mohou pomoci. První je, že byste měli mít vždy k dispozici léky proti bolesti, jako je ibuprofen nebo paracetamol. To je jako mít doma rezervní pneumatiky. Nikdy nevíte, kdy je budete potřebovat, ale když nastane okamžik, budete vděčný, že jste je měl po ruce.

Dalším tipem je, že můžete zkoušet některé domácí metody, jako je vyplachování úst teplou vodou se solí. To může pomoci snížit zánět a může také pomoci s bolestí. Nebo zkuste přiložit k postiženému místu studený obklad. Ale opět to není dlouhodobé řešení a tyto metody jsou dobré pouze jako dočasné opatření, dokud se nedostanete k zubaři.

Hledáme ztracené zoubky - co dělat, když vypadne zub?

Tak, a teď na to uděláme trochu napínavější. Co když se vám zub nejen bolestivě ozývá, ale přímo vypadne? To je jako když vám upadne mobil do vany. Kromě toho, že je to velmi nepříjemné, může to také být potenciálně nebezpečné. Když vypadne zub, je důležité jej co nejrychleji dostat zpět na místo. Ne, nejde to tak, že byste si ho sami zpět vsadil do dásně. To necháme na odbornících, ale je třeba jej řádně uschovat a co nejrychleji se dostat k zubnímu lékaři.

Můžete jej uložit do mléka, physiologického roztoku nebo alespoň do slin, pokud nemáte nic jiného po ruce. Ale hlavně musíte co nejrychleji vyhledat odbornou pomoc.

Zahýbat nebo nezahýbat, to je otázka – co dělat při zlomeném zubu

Další nepříjemností, která může nastat, je zlomený zub. Tohle je samozřejmě nepříjemné, a navíc může způsobovat velký nepohodlí a obtíže. Když máte zlomený zub, je důležité se co nejrychleji dostat k zubaři. Mohu z vlastní zkušenosti prozradit, že každé zpoždění může znamenat zvýšenou bolest a mnohem komplikovanější léčbu.

Ale co když nedokážete okamžitě vyrazit k zubaři? V případě, že máte zlomený zub, můžete ho pokusit stabilizovat použitím gázy nebo něčeho podobného, aby se nepohyboval. Ale nezapomeňte, že je důležité vyhledat odbornou pomoc co nejdříve to bude možné.

A všude kolem je bolest, není to tak? Ale tady je výhoda v tom, že toto všechno může brzy skončit. Stojí to za návštěvu u zubaře a čas strávený péčí o naše zuby. Vyplatí se dodržovat dobré zubní návyky a rutiny – pravidelně čistit zuby, jíst vyváženou stravu, navštěvovat zubaře na preventivní prohlídky. A pokud i přesto přijde bolest, víte, kde hledat pomoc.

Slunce svítí, zuby se brousí, a já vám přeji jen ty nejkrásnější úsměvy bez bolesti. Hezký den, milí čtenáři, a nezapomeňte se usmívat!